Uncategorized

سینک باکسی چسیت.معایب و محاسن سینکهای دست ساز

سینک بنتو b90 در نمایندگی شیراز

سینک ظرفشویی استیل دست ساز (سینک باکسی) چیست؟

یکی از مهم ترین وسایل مورد استفاده در آشپزخانه سینک ظرفشویی می باشد که در اندازه ها و طرح های متنوعی تولید می شود و انتخاب را برای مشتریان سخت می کند. سینک باکسی، از بهترین انواع سینک ظرفشویی می باشد که به دلیل جذابیت و دوام بالا محبوبیت زیادی دارد. اما سینک دست ساز چیست؟ سینک باکسی که با نام های سینک جعبه ای و دست ساز نیز شناخته می شود از جدیدترین سینک هایی است که بدون هیچ گونه انحنایی و با زاویه ی ۹۰ درجه در چهار گوشه ی سینک به شکل مربع یا مستطیل طراحی و تولید می شود. این محصول بیشتر به صورت توکار و زیر صفحه ای نصب شده و نمونه روکار کمتری دارد.

سینک دست ساز (باکسی) چیست؟

سینک باکسی نام خود را از فرآیند شکل گیری سینک با دست و جوش دادن گوشه ها گرفته اند. این فرآیند منجر به ایجاد گوشه هایی با زاویه 90 درجه، بدون انحنا و با خطوط مستقیم در سراسر لگن می شود. محصول نهایی یک ظاهر حرفه ای یا صنعتی است که فاصله قابل توجهی از منحنی های تدریجی یک سینک فشرده دارد. سینک های دست ساز استیل ضد زنگ را می توان از ورق های فولادی ضخیم تر ساخت. مزیت این افزایش ضخامت این است که صدا را کم می کند و همچنین عمر و دوام سینک را افزایش می دهد. سینک‌های معمولی به دلیل نحوه ساخت در اثر برخورد ظروف با لگن صدای بیشتر تولید کرده و دوام کمتری دارند.

 

 

سینک باکسی چیست و معایب ان

 

ویژگی های سینک باکسی

سینک های باکسی با بهترین عملکرد و طراحی، از جنس استیل، شیشه و گرانیت به صورت سینک ظرفشویی تک لگن و سینک دو لگنه ساخته می شود. سینک های دست ساز به دلیل لبه های تخت نسبت به سایر سینک ها فضای بیشتری برای شستشو دارند. معمولا عمق آنها زیاد است و در برابر خوردگی بسیار مقاوم و هنگام برخورد ظروف با سینک، صدای کمتری ایجاد می کنند. سینک های دست ساز از جنس استنلس استیل می توانند تا 30 سال عمر کنند و به گونه ای طراحی شده اند که بدون توجه به مکانی که نصب می شوند، به طور موثر تخلیه شوند. بیشتر سینک های دست ساز لوازم جانبی مثل نوار pu، اتصال از نوع بست فلزی، لوازم سیفون و زیرآب، ظرف مایع ظرفشویی توکار، سبد میوه شور، تخته گوشت و … را به همراه دارند.

 

انواع سینک باکسی بر اساس تعداد لگن

سینک های دست ساز تک لگنه

سینک باکسی تک لگن که بیشتر برای آشپزخانه های کوچک، مناسب است، معمولا عمق زیادی دارد و حتی برخی از آنها عریض هستند و برای شست و شوی انواع قابلمه و ظروف مناسب می باشند.

 

سینک ظرفشویی باکسی چیست م معایب سینک دست ساز

 

سینک ظرفشویی دو لگنه باکسی

سینک دست ساز دو لگنه کاربردی تر هستند و در آشپزخانه موارد استفاده بیشتری دارند. معمولا عمق و سایز لگن های این محصول یک اندازه است. البته در بعضی از مدل های خاص عمق و اندازه ی دو لگن متفاوت می باشد. سینک های باکسی به دلیل دست ساز بودنشان در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی و تولید می شوند.

 

ابعاد سینک ظرفشویی

 

انواع سینک دست ساز بر اساس جنس صفحه

سینک دست ساز استیل

این مدل سینک باکسی که طرفداران بیشتری دارد معمولا از جنس استنلس استیل یا استیل ۳۰۴ وارداتی می باشد. سینک های باکسی استیل که از مدل های پرفروش بازار می باشند، کیفیت بالایی دارند، در برابر رطوبت مقاوم و زنگ نمی زنند. لازم به ذکر است ضخامت سینک دست ساز استیل حداقل ۱ میلیمتر می باشد در حالیکه این ضخامت در سینک های معمولی استیل حداکثر ۱ میلی متر است.

سینک باکسی گرانیتی

سینک گرانیتی که به عنوان نسل جدیدی از سینک های آشپزخانه معرفی می شود، معمولا از ترکیب سنگ های گرانیتی و مواد دیگر ساخته می شود. ویژگی های منحصربه فرد این مدل سینک باکسی این است که ضد خط و ضد خش بوده، دچار رنگ پریدگی نمی شود، با دوام است و رنگ بندی متفاوتی دارد.

 

قیمت سینکهای باکسی بنتو لطفا کلیک کنید

سینک ظرفشویی بنتو d104

سینک ظرفشویی بنتو d104

مزایای سینک دست ساز

1. فضای شستشوی بیشتر

در حالی که ظاهر متمایز سینک دست ساز بارزترین تفاوت در مقایسه با سینک های فشرده است، فضای اضافی یکی از قابل توجه ترین مزایای سینک دست ساز محسوب می شود. وجود لبه های تخت و مسطح در این سینک ها فضای بیشتری را برای شستشو فراهم می کند.

2. عمق اضافی

بیشتر سینک های باکسی از برندهای مختلف مانند سینک دست ساز ایتالیایی برخلاف سینک های معمولی عمق زیادی دارند. تمایزی که اگر اغلب از قابلمه ها و تابه های بزرگ استفاده کنید کاملاً مفید خواهید بود. عمق استاندارد لگن سینک دست ساز باکسی از ۱۶ سانتی متر تا ۲۴ سانتی متر می رسد. مسلما هر چه عمق لگن بیشتر باشید، فضای بیشتری برای قرار دادن ظروف در داخل سینک وجود دارد و برای هر کسی که آشپزخانه شلوغ و ظروف زیادی دارد، این فضای اضافی به انجام سریع کارهای روزمره کمک می کند. لازم به ذکر است که هر چه عمق سینک باکسی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است.

3. مناسب برای سبک مدرن

از آنجاکه معمولا سینک های دست ساز خطوط ساده تری دارند، برای آشپزخانه های به سبک مدرن بسیار مناسب می باشند.

 

برق انداختن سینک ظرفشویی

 

معایب سینک دست ساز

  • تمیز کردن سخت تر نسبت به دیگر سینک های آشپزخانه
  • تنوع کمتر از نظر طرح و مدل نسبت به دیگر سینک های آشپزخانه
  • قیمت بالاتر نسبت به مدل های مشابه

 

معایب سینک دست ساز و باکسی

 

نصب سینک باکسی

سینک های دست ساز بیشتر به صورت توکار و زیر صفحه ای نصب می شوند و نمونه روکار کمتری دارند. نصب سینک های باکسی روکار آسان است ولی برای برای نصب سینک توکار باید صفحه ی کابینت را برش زده که به جز لبه های سینک، مابقی در داخل کابینت قرار می گیرد. نکته مهمی که در مورد سینک های توکار باید به آن توجه کنید این است رطوبت مداوم اطراف سینک می تواند به کابینت شما آسیب بزند بنابراین لازم است مدام رطوبت دور تا دور سینک را خشک کنید.

 

سینک باکسی چیست؟

به سینک هایی که به شکل مربع و مستطیل هستند و هیچ گونه انحنایی ندارند، سینک باکسی یا دست ساز گفته می شود.

 

معایب سینک دست ساز چیه؟

سینک های باکسی نسبت به سایر سینک ها گرانتر هستند و از نظر طرح و مدل، تنوع کمتری دارند.

تجهیزات اشپزخانه امین با داشتن نمایندگی محصولات بنتو و سینکهای باکسی اخوان شما را در ارائه هر چه بهتر محصولات یاری مینماید.