مقایسه

اجاق گاز استیل بخریم یا اجاق گاز شیشه ای

گاز رومیزی شیشه ای بهتره یا استیل؟!!!

 
گاز رومیزی شیشه ای بهتره یا استیل؟ ما به طور کلی به صورت قطعی نمی توانیم بگوییم کدام بهتر است زیرا هر کدام مزایا و معایب  مخصوص به خود را دارند. نگهداری از گاز رومیزی استیل آسان است و دوام بیشتری دارد. اما با گذشت زمان درخشش خود را از دست می دهد و به راحتی دچار خط و خش می شود و در بخش زیبایی شناسی نیز، آنها در جایگاه خوبی نیستند. در مقابل اجاق گازهای شیشه ای نسبت به استیل ضد زنگ ظریف تر و شیک تر دیده می شوند. به نظر می رسد انتخاب گاز رومیزی شیشه ای، ایده بهتری باشد اما لازم است در نگهداری از آنها  بیشتر مراقب باشید. هنگامی که شیشه گاز گرم است نباید چیزی سرد را روی آن قرار ندهید زیرا احتمال ترک خوردن آنها وجود دارد. همچنین تمیز کردن زیر مشعل ها کار آسانی نیست مگر اینکه رویه های فولادی داشته باشند.
گاز شیشه ای بهتره یا استیل؟ این سوالی است که ممکن است در هنگام انتخاب و خرید گاز رومیزی برای شما نیز مانند دیگران پیش آید و تصمیم گیری را برایتان سخت کند. پس با ما در این مطلب از گارنی کابینت همراه شوید تا بتوانید با کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و معایب گاز رومیزی شیشه ای و استیل یک انتخاب عالی و رضایت بخش داشته باشید.

 

گاز صفحه ای شیشه ای بهتره یا استیل؟

آشپزخانه ها دیگر آن مکانهای دودی و شلوغ نیستند که چند سال پیش کاملاً متداول بودند و اکنون مردم می خواهند آشپزخانه ای شیک با دکوراسیونی زیبا داشته باشند. امروزه دیگر از اجاق گازهای قدیمی خبری نیست و مردم گازهای رومیزی را ترجیح می دهند و در این میان، گاز رومیزی شیشه ای نسبت به استیل محبوبیت بیشتری دارد. اینکه ما بگوییم گاز شیشه ای بهتره یا استیل، اصلا آسان نیست. به همین منظور در ادامه این مطلب با مقایسه گاز رومیزی شیشه ای با استیل، قضاوت را به عهده شما می گذاریم.

 

 

1. زیبایی شناسی

گاز رومیزی شیشه ای از نظر زیباشناسی و جذابیت بصری جایگاه بالاتری نسبت به گاز استیل دارد و طراحان برای آشپزخانه های مدرن معمولا این مدل گاز را پیشنهاد می دهند. زیبایی و جذابیت گازهای شیشه ای بسیار قابل توجه می باشد و ظاهری مدرن و لوکس به فضای آشپزخانه شما می دهد. از آنجا که اجاق گازهای شیشه ای زیبا، مدرن، لوکس و گزینه ای هیجان انگیز به نظر می رسند، گزینه ای عالی برای افرادی محسوب می شوند که زیبایی ظاهر دکوراسیون اشپزخانه برای آنها در اولویت است.

2. ایمنیاز آنجایی که اجاق گاز شیشه ای و اجاق گاز استیل فقط از نظر جنس متفاوت هستند ، ملاحظات ایمنی برای هر دو تقریباً یکسان است. هر دو اجاق گاز از گاز به عنوان سوخت استفاده می کنند و شما باید به خوبی از اقدامات ایمنی هنگام کار با اجاق گاز استفاده کنید.

 

 

3. سهولت نگهداری و نظافت

تلاش برای تمیز کردن گاز رومیزی شیشه ای و گاز استیل کم و بیش یکسان است. وقتی نوبت به تمیز کردن اجاق گاز بعد از پخت و پز می رسد، تمیز کردن گاز شیشه ای از تمیز کردن گاز استیل راحت تر است. با این حال، باید در هنگام تمیز کردن گاز شیشه ای کمی بیشتر دقت کنید زیرا می تواند به راحتی خراشیده شود. همچنین هنگام انتخاب محلول های تمیز کننده مراقب باشید زیرا برخی از پاک کننده ها می توانند به سطح شیشه آسیب برسانند و این از معایب گاز صفحه ای شیشه ای محسوب می شود.
گاز رومیزی استیل به دلیل فلز به کار رفته در آن، گرد و خاک، آثار لکه چربی و دست را خیلی دیر نشان می دهد و نیازی به تمیز کردن روزانه ندارد ولی در مقابل تمیز کردن آن بسیار سخت و زمانبر است و حتی لکه های به جا مانده از دست نیز براحتی از رو آن پاک نمی شود. سرکه محصولی سحرانگیز است که تمیز کردن گاز استیل را برای شما راحت می کند.

Modern Kitchen Hoods In Lovely Contemporary Kitchen Hoods Vivomurcia In Modern Kitchen Hoods – Home Improvement

 

نکته 1: توصیه می شود که سطح شیشه ای گاز را در حالی که گرم است تمیز نکنید زیرا افت ناگهانی دما هنگام ریختن محلول تمیز کننده می تواند سطح شیشه را ترک دهد. درحالیکه این مشکل در گازهای رومیزی استیل وجود ندارد و شما می توانید حتی زمانیکه سطح گاز داغ است، آن را تمیز کنید که البته ما به شما به خاطر حرارت بالا آن را توصیه نمی کنیم.
نکته 2: برای تمیز کردن گاز رومیزی شیشه ای ابتدا صبر کنید تا همه مشعل ها خنک شوند. مقداری سرکه سفید اسپری کرده و با پارچه خشک آن را تمیز کنید. سرکه در از بین بردن لکه و چربی کمک زیادی می کند.

 

این مطلب را حتما بخوانید: جدیدترین مدل های سنگ اپن آشپزخانه

 

4. قیمت

از نظر قیمت، گاز صفحه ای استیل بهتره یا شیشه ای؟ باید بگویم که پاسخ این سوال، استیل است. یکی از مهمترین معایب گاز رومیزی شیشه ای، قیمت بالا و گران آن است. پس اگر بودجه ای محدود دارید و می خواهید صرفه جویی کنید، گاز استیل انتخاب خوبی محسوب می شود زیرا نسبت به گاز شیشه ای قیمت پایین تری دارد. ما به شما توصیه می کنیم خرید خود را از یک برند و فروشگاه معتبر انجام بدهید زیرا اگر گاز استیل انتخابی شما از جنس فلز استیل مرغوب نباشد، بعد از مدتی زنگ می زند و نمایی زشت به فضای آشپزخانه می دهند.

 

نتیجه گیری

اگر زیبایی و جذابیت ظاهر گاز برایتان مهم است پس گاز رومیزی شیشه ای می تواند همانی باشد که شما می خواهید گاز شیشه ای این قابلیت را دارد تا ظاهر آشپزخانه شما را کاملا تغییر دهد و نمایی لوکس و مدرن به فضای آشپزخانه شما ببخشد. اما اگر نظافت و نگهداری گاز برای شما  اهمیت بیشتری دارد باید بگویم که انتخاب گاز رومیزی استیل یک خرید عاقلانه است زیرا اگرچه سخت تمیز می شود ولی کثیفی را نیز دیرتر نشان می دهد. آثار لکه و چربی بر روی گاز های شیشه ای خیلی زود نمایان می شود و نیاز به تمیز کردن روزانه دارند. پس اگر از لحاظ کاری بسیار شلوغ هستید و زمان کافی برای نظافت و تمیز کردن هر روزه آشپزخانه خود ندارید حتما گاز رومیزی استیل را انتخاب کنید.

جدید ترین گازهای شیشه ای اخوان لطفا کلیک نمایید

جدیدترین گاز های استیل اخوان لطفا کلیک نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *